Nueva Jerusalén Over Ons

Wij zijn de Iglesia Pentecostal La Nueva Jerusalén, opgericht op 7 december 2007 in Nederland. Onze kerk is gevestigd in de stad Haarlem, de hoofdstad van de provincie Noord-Holland.

Ons voornaamste doel is om God te aanbidden, Hem te verheerlijken en het Evangelie van de Verlossing naar alle naties te brengen, in overeenstemming met de Grote Opdracht die onze Heer en Redder Jezus Christus ons heeft gegeven (Marcus 16:15 en Matteüs 28:18-20), zodat zielen worden gered.

We zijn ontstaan om te voorzien in de grote behoefte in Haarlem en omgeving aan een Latijns-Amerikaanse of Spaanssprekende christelijke kerk of gemeenschap. Sindsdien heeft de kerk leden van verschillende nationaliteiten, vooral uit Latijns-Amerika en de Antillen: Dominicaans, Ecuadoraans, Venezolaans, Antilliaans (Curaçaos), enz.

Veel van deze leden hebben ook relaties met mensen die Nederlands of een andere taal spreken en komen met hen naar de gemeenschap. In deze gevallen streven we ernaar om de diensten en vieringen te vertalen om hen de mogelijkheid te geven actief deel te nemen.

Onze gemeente is aangesloten bij de Asamblea de Iglesias Cristianas (AIC), voorgezeten door Pastor Reverendo Julio Díaz Solano van de Iglesia Cristiana Pentecostal Emanuel in Amsterdam, Nederland.

Pastoor Luis Gabriel Gonzalez Mercedes en Pastoor Rosa Alicia Acevedo.

Onze voorganger, Rosa Alicia Acevedo de González, is Dominicaans. Ze had persoonlijk een ontmoeting met Jezus Christus en gaf haar leven aan Hem in eind 2004 in Santo Domingo, Dominicaanse Republiek. Sindsdien voelde ze de roeping om de Heer te dienen.

Niet lang daarna riep God haar om Hem te dienen via een gemeenschap in haar land van verblijf (Haarlem, Nederland), en zij accepteerde dat. Momenteel vervult ze haar pastorale taak samen met haar man, evangelist Luis Gabriel González Mercedes.

Beiden werken gepassioneerd om de missie die God hun heeft toevertrouwd succesvol uit te voeren.

Nueva Jerusalén pastor

Nueva Jerusalén hand

Evangelie

Tegenwoordig is het Evangelie urgenter dan ooit. Dit komt doordat we leven in profetische tijden die de komst van Jezus Christus aankondigen.

Bovendien leven we in een wereld vol kwaad, geweld, duisternis en verwarring, waar mensen steeds verder van God af leven. Ze proberen hun leegtes te vullen met de ijdele en tijdelijke dingen die de wereld biedt.

Ze zoeken wanhopig naar liefde, vrede, identiteit en acceptatie. Ze leven zonder geloof of hoop; zonder zin of doel.

Daarom hebben we als trouwe en toegewijde christenen de morele verantwoordelijkheid om het Evangelie te verkondigen en de wereld te laten zien dat we geloven in een levende Christus, die redt, geneest, herstelt, vernieuwt en levens transformeert; en die binnenkort komt voor allen die van Hem houden en Zijn komst verwachten.